den andra december 2010 ;)

Tänkte blogga lite innan middagen, var hemma hos Anna idag på eftermiddagen, vi såg på top model och åt mellis.
Har redovisat min väggplanch om enogena och exogena krafter idag i skolan, det var mkt intressant ;))
Vi ska äta lammkorv och pasta till middag och sen ska jga och Anna och några kompisar till JS och baka pepparkakshur etc. Js står för johan skytte som är högstadiet där dem flesta av mina gamla kompisar går.. så det är typ "öppet bak" på deras cafe svartis som det heter. Ska bli jättekul.
Såg på julkalendern igår, hotell gyllene knorren, jag tycker den var väldigt familjeaktig och humorristisk samtidigt som man nog kan känna igen sig. Ser fram emot den!
Visste ni att vänster tiden, (slutet av 60, hela 70 och början av 80-talet) gick det långt att man började beblanda barnpogram med kommunism, det var ett program om storkapitalistiska potatismonstret, som leddes av en relativt välkänd kommunist, ganska patetiskt om jag får säga det själv.
Har också läst om evolutionsteorin idag, mkt intressant, ska berätta mer senare!
Skriver nig ett inlägg senare!
"Så som i villjen att männsikorna skolen göra eder, det skolen ni och göra dem"

// PK

( Klassiskt citat på gammelsvenska )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0