Ny vecka!

Hej!
Har visst inte uppdaterat sen i lördags :S
Har haft hemstudiedag halva dagen iaf. Jag har jobbat med teknik och pluggat inför vårt prov i geografi vi har imorgon. Också har jag varit med  Elly....
Inget spec. har hänt idag... Utom att dne där Julian Assange aldrig kan lämna oss ifred xD -.-
Enligt dokument han publicerat är Carl Bildt, utrikesminister, f.d. statsminister, f.d. partiledare och moderat politiker, arrogant adelsman, En medelstor hund. Med en stor hunds attityd. Som vill spela i högsta ligan – trots att han inte kommer från något stort land.
Så här är fallet:
WikiLeaks har publicerat hemliga dokument som amerikanska diplomater och svenska "politiker", som egentligen bara är lägre tjänstemän i politiken, har kommunicerat och skickat hemliga dokument mellan sig, då dem har bevakat olika svenskar och sedan sänt informationen om de till dessa nämnda diplomater, enligt uppgifter ska också USA:s utrikesminister Hillary Clinton vara inblandad. Julian Assange kräver därför att hon ska avgå, och fortsätter skylla på den svenska regeringen, verkar vara ett tämligen omoget och allvarligt sätt att hämnas på Sverige, då han är efterlyst, häktad och åtalad i sin frånvaro i Sverige, för b.l.a våldtäkt. Eller stämmer uppgifterna verkligen?
Medierna fortsätter att gotta sig i hur dem utanför vårt land ser på våra politiker, men jag tycker att man ska komma ihåg att detta är människor, som gärna vill förbättra. Personligen tror jag inte Julian Assange skulle klara en kvart i politikens hårda värld.
Det är kanske sådant man får ta? Men tycker inte det är acceptabelt att prata så om andra människor egentligen.. Jag vet i alla fall vad jag har att vänta i min förhoppningsvis framtida karriär i politiken ;))


Nu ska vi äta, och sedan ska vi åka och förnya mina och mammas pass, då vi ska resa ort över nyår.


"Livet är varken, genrepet, eller generalrepetionen, det är förställningen"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0