Hej!

Är ganska trött, men tänkte att jag måste hinna med dagens citat, som jag har grubblat över hur jag ska formulera hela middagen ;DDD

Tänkte att vi skjuter på det där med partiledarkandidater, då jag fått en del insperation ikväll som jag gärna vill bearbeta, tills imorgon...

Ibland så diskuterar vi så onödiga frågor, som om man ska ha övervakningskameror på tunnelbanor, vi hade ne folkomröstning om vi skulle ha höger-eller-vänster trafik, och när vi hade kärnkraftsomröstning fanns det en kanske linje osm vann! Sådanna ting tycker jag personligen är onödiga inslag i politiken, men samtidigt kanske man behöver sådant för att få debatten att gå ihop, men jag tror bara det handlar om att proritera. Jag vill prioritera, utbildning, rättsfrågor, för att det förstnämnda är livsförbredande, där skpas konsekvenserna, jag tror många inte förstår att utbildningsfrågor går hand i hand med så många andra frågor. Rättsfrågor handlar om allavarliga ting vi måste stoppa, och då kan man inte prioritera butlers på tunnelbanan! Även om många frågor kan anses som oviktiga, så tror jag att det finns en grund till allt. Som rutavdrag till exempel, där driver vcvi på debatten om svarta och vita firmor, fler får jobb.. Men vissa anser att det blir klassskillnader av det? Jag frågar mig själv, är inte det att överdriva en smula? Jo, vi kanske borde priortiera till exempel debbatten om medlemsskap i NATO. Samt till exempel hur vi ska göra med vår trupper i utlandet. Hurvida någon som har begått "dråp" i detta fall lämnat någon döende och skickat ett falskt sms till nära anhörig till personen ifråga, ska dömas till två års sluten ungdomsvård, vilket gör att dne personen kommer kunna leva ett relativt normalt liv sedan. Men straffet blir allt id dig själv, vad du gör, vad du väljer. Om du gör något dumt, du kommer ångra kommer det tillbaka.

Jag hoppas att ni tänker på det när ni går och lägger ikväll:



"Att göra sitt bästa är inte att överprestera, det är att göra det bästa av sittiationen och ta lärdom av det"

// PK



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0