Tisdag <3

Hej alla!
Sitter här vid vårt kök. Pappa gör kycklingpytt och mamma och mina syskon kom just hem. Anton och Andrea var hos kompisar idag så mamma och pappa passade på att jobba lite, men idag så kan vi iaf äta middag tillsammans, vilket är mysigt, Andrea och Anton kan ju äta kvällsmat nu xD
Ska göra en liten hyllning till rot och rut avdrag.
Jag tycker det är väldigt tråkigt att så många bara bryter mot lagar med mildare straff, så som illegal fildelning, och att ha svarta företag etc.
Därför hjälper rut och rot fler att starta företag, det ger fler jobb och det kan underlätta i vardagen.
Mina föräldrar jobbar ganska mycket och därför har vi haft lite hjälp så som barnflicka, städhjälp. Det är inga stora grejer, och för mig som har växt med det är det normalt. Vissa tycker det svagt och till och med diskriminerande att ta hjälp från andra människor, trots att det är deras jobb. Jag menar, en advokat hjälper ju också en annan människa mot lön, det gör man faktiskt i många jobb. Jag tycker det är fel att man ska förutfattade fördomar mot dem som tar hjälp i hushållet etc. Jag pratar inte mycket om det här men dem flesta av mina nära kompisar vet ju om det. Det är inget märkvärdigt med det. Till slut kommer det ju vara fel att ta hjälp av någon över huvud taget. Man kan inte alltid låtsas att man orkar allting, därför tycker jag det är okej att ta hjälp när så många vinner på det. Dem som kanske inte är så utbildade kan få jobb på sikt, unga får chansen att starta företag på en spännande arbetsmarknad.
Är det detta som S och V vill få bort?
Är det inte rätt att underlätta människors vardag? Att låta fler få jobb?
Detta är min åsikt och i åsikter finns inget rätt och fel, men jag har faktiskt svårt att komma på några starka motargument.
"Det finns många olika former av hjälp, men de uppskattas alltid på ett eller annat sätt"

// PK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0