Välkommna!

Hej alla!

Mitt namn är Amanda, jag är 12 år och lever i en villa söder om city (stockholm).
Jag har så länge jag kan minnas, haft ett stort intresse för samhälle, politik och hur det egntligen, mänskligt sätt, ser ut på vår jord. Jag har länge funderat på hur jag ska kunna sprida mitt budskap, och så en dag bara kom jag på det, för vad är större än internet i västvärlden, egentligen. En blogg är nog ett ganska bra sätt att sprida ett budskap, om man inte är känd eller så. Jag är en helt vanlig blond tjej, går i sjätte klass på kunskapsskolan, en friskolan med ett litet speciellt koncept. Ganska invecklar, och jag kommer inte gå in på det närmare just nu. Mina favoritämnen är SO samt svenska. Min mamma jobbar i politiken, men vad hon jobbar som, går under rubriken hemlighetsstämplat, p.g.a av sekretessskäl. Mina pappa har också jobbat i politiken, men när jag var ungefär ett år så började han i näringslivet i stället. Jag har en sjuårig lillasyster som går i första klass, och en fyraårig lillebror som går på dagis. Jag har fyra kusiner varav två är dubbelkusiner. När jag inte filososferar, eller blir allmänbildad, pluggar etc, är jag med kompisar, jag spelar även golf. Jag älskar att diskutera samhällsfrågor och mina hjärtefrågor är: utbildning, rättsfrågor och integration,. Sen behöver inte de betyda att dme är mer proriterade, men det är på dem områden som jag är mest "påläst" (om man nu får säga det när man går i sjätte klass i svenska skolan där dem ägnar noll tid åt att diskutera sammhälle).

Jaa, men vad är hennes åsikt då? Vilket parti tillhör hon??

Nya moderaterna!

Jag har precis blivit medlem i muf men jag kan inte påstå att jag är aktiv än. Jag beundrar många moderata politiker, och främst den politik dem lägger fram. För den är helt enkelt hållbar och välförtjänt.

Min förhoppning är att även unga ska ta del av min, blogg även om ämnent kanske riktar sig mot äldre, jag tror det är nyttigt för vuxna människor att förstå att det finns "barn" som faktiskt också har en åsikt, som borde få bli hörd.

Namnet på bloggen kommer från mitt smeknamn: PK - politiskt korrekt/politik och kritik (för jag kritiserar mycket??) Också är det ju hur jag vill framtiden ska se ut!

Hoppas ni väljer att följa min blogg.

"Lev som du lär"

// PK

Kommentarer
Postat av: emma (:

bra blogg amanda! :D

mkt text!

men du måste reklamera,, :)

jag kan hjälpa med design om du vill!

kmt bara på min blogg då ^^

2010-11-17 @ 17:17:01
URL: http://emmamoshi.blogg.se/
Postat av: Lina(emmer kompis)

Varför tycker du att moderaterna är bäst??

Vad gör de som är så bra??

Var snäll att svara för att du kanske du får en ny läsare och för att jag är intresserad!



///Lina

2011-02-07 @ 15:17:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0